Trots


Het heeft ongeveer 42 jaar geduurd, maar ik durf te zeggen; "𝐈𝐊 𝐁𝐄𝐍 π“π‘πŽπ“π’ 𝐎𝐏 πŒπˆπ‰π™π„π‹π…" Ondanks alle tegenslagen in mijn leven, en dan ook nog de diagnose, Multiple Sclerose krijgen, blijf ik vechten. En nee, het is niet zo dat alles wat ik heb meegemaakt mij sterker heeft gemaakt...𝐈𝐊 heb mijzelf sterker gemaakt door niet op te geven, positief te blijven, en te denken in mogelijkheden en iedere dag in te zien dat er zoveel mooie dingen zijn waar ik dankbaar voor mag zijn.


Vorig jaar september ben ik volledig afgekeurd. Daarvoor zat ik al twee jaar thuis en heb mijn leefstijl 180 graden omgegooid. Nee het gaat mijn MS niet laten verdwijnen maar voel mij wel veel beter met 38kg minder bagage en door op mijn manier te kunnen sportenπŸ’ͺ


Ik heb mijn vriend leren kennen. Een geweldig bijzonder persoon die nooit heeft geoordeeld over mijn ziekte maar mij ziet als persoon. Hij is mijn rotsvaste pilaar waar ik met mijn MS en ADHD chaotisch omheen dwarrel. Bij hem vind ik mijn rust.


Ik kon al twee jaar niet fietsen vanwege evenwichtsproblemen i.c.m. cognitieve problemen en dat maakte mij verdrietig. Ik ben het allerliefste buiten. Toen kwam ik op het idee om mijzelf een bakfiets cadeau te doen. Veel praktischer dan een driewieler. Mijn hondjes en krukken en boodschappen 'gooi' ik er zo inπŸ‘Œ


Ik ben op zoek gegaan naar vrijwilligerswerk. Ik wilde iets doen waarbij ik echt een verschil kan maken. Sinds december vorig jaar ben ik vrijwilliger bij Stichting Logeerpret Ik ben trots dat ik hier vrijwilliger mag zijn. Ik word daar volledig in mijn waarde gelaten en kan daar mijzelf zijn. Er werkt een fantastisch team met het hart op de goede plaats. Ik ga altijd met plezier heen en die snoetjes, hoe hun pet ook staat, maken altijd mijn dag weer goed. Je leven heeft pas echt zin als je iets voor een ander kunt betekenen ❀️


Ik heb het besluit genomen om mijn mooie jaren '30 huisje in het centrum van Alkmaar te verkopen en een apartement op de begane grond met tuintje, gerealiseerd in een oud klooster, in Spierdijk te kopen. Helemaal alleen, met een IVA uitkering. Het is mij gelukt! En ik vind het super spannend maar heb er ook zin in! En nu mijn gezondheid verhuizen nog toelaat, ga ik niet af zitten wachten totdat het echt niet meer gaat en ik niet meer zoveel te kiezen heb. Tijd voor een nieuw begin, ik ga ervoor🏑


Oh ja, en die bakfiets. Dat was echt een schot in de roos. Helaas is mijn MS agressiever dan in het begin werd aangenomen. Lopen gaat helaas niet meer zo goed. Toch wilde ik dit jaar weer meedoen aan de MAY50K. Fietsen voor Stichting MS Research En ik kan trots zeggen dat, dat mij wel aardig lukt. Ik heb deze maand al bijna 200km gefietst! πŸ’ͺ🚲



Meedoen aan de MAY50K en een fotoshoot voor JAN Magazine
Meedoen aan de MAY50K en een fotoshoot voor JAN Magazine
Even pauze onderweg. Ritje van 15km😊
Even pauze onderweg. Ritje van 15km😊