De realiteit


"๐Œ๐š๐š๐ซ ๐ฃ๐ž ๐ณ๐ข๐ž๐ญ ๐ž๐ซ ๐ก๐ž๐ฅ๐ž๐ฆ๐š๐š๐ฅ ๐ง๐ข๐ž๐ญ ๐ณ๐ข๐ž๐ค ๐ฎ๐ข๐ญ"ย 


"๐”๐ข๐ญ๐ ๐ž๐ฌ๐œ๐ก๐จ๐ฅ๐๐ž๐ง ๐ฐ๐จ๐ซ๐๐ž๐ง ๐จ๐ฆ๐๐š๐ญ ๐ฃ๐ž ๐จ๐ฉ ๐ž๐ž๐ง ๐ข๐ง๐ฏ๐š๐ฅ๐ข๐๐ž ๐ฉ๐š๐ซ๐ค๐ž๐ž๐ซ๐ฉ๐ฅ๐š๐š๐ญ๐ฌ ๐ ๐š๐š๐ญ ๐ฌ๐ญ๐š๐š๐ง ๐ญ๐ž๐ซ๐ฐ๐ข๐ฃ๐ฅ ๐ฃ๐ž ๐ ๐ž๐ฐ๐จ๐จ๐ง ๐ž๐ž๐ง ๐ข๐ง๐ฏ๐š๐ฅ๐ข๐๐ž ๐ค๐š๐š๐ซ๐ญ ๐ก๐ž๐›๐ญ"


"๐‡๐ž๐ฒ ๐ค๐จ๐ฆ ๐จ๐ฉ, ๐ข๐ž๐๐ž๐ซ๐ž๐ž๐ง ๐ข๐ฌ ๐ฐ๐ž๐ฅ ๐ž๐ž๐ง๐ฌ ๐ฆ๐จ๐ž"


"๐€๐œ๐ก ๐ฃ๐š ๐๐š๐ญ ๐ข๐ฌ ๐๐ž ๐ฅ๐ž๐ž๐Ÿ๐ญ๐ข๐ฃ๐, ๐๐š๐ญ ๐ก๐ž๐› ๐ข๐ค ๐จ๐จ๐ค"


"๐‡๐ž๐ญ ๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค๐ญ ๐ฆ๐ข๐ฃ ๐จ๐จ๐ค ๐ฐ๐ž๐ฅ ๐ฅ๐ž๐ค๐ค๐ž๐ซ ๐จ๐ฆ ๐ง๐ข๐ž๐ญ ๐ญ๐ž ๐ก๐จ๐ž๐ฏ๐ž๐ง ๐ฐ๐ž๐ซ๐ค๐ž๐ง"


"๐‡๐ž๐ญ ๐ณ๐ข๐ญ ๐ญ๐ฎ๐ฌ๐ฌ๐ž๐ง ๐ฃ๐ž ๐จ๐ซ๐ž๐ง (๐ฅ๐ž๐ญ๐ญ๐ž๐ซ๐ฅ๐ข๐ฃ๐ค ๐ฃ๐š๐Ÿคฌ)"


"๐†๐ž๐ฐ๐จ๐จ๐ง ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข๐ž๐Ÿ ๐›๐ฅ๐ข๐ฃ๐ฏ๐ž๐ง"


Even een kleine opsomming van dagelijks onbegrip.


Ik hou er helemaal niet van om negatieve verhalen te schrijven want ik geef liever een positieve vibe mee maar wil toch ook wel even voor รฉรฉn keer de realiteit laten zien.


Gisteren had ik een topdag en liep ik bijna 6km! Vandaag lig ik op bed en het lukt mij amper om de trap af te komen om naar het toilet te gaan. Ja ik was weer eigenwijs en koppig en heb weer eens teveel hooi op mijn vork genomen. En dat is helaas de grillige realiteit van MS. Je wordt direct genadeloos afgestraft....


Gisteren zag je mij nog vrolijk rondlopen en vandaag kan ik geen geluid of licht verdragen en amper op mijn benen staan.


Er daar is nog steeds veel onbegrip voor. En dat snap ik ook wel, want ik begrijp zelf niet eens waarom mijn lichaam mij constant in de steek laat. Ja in theorie begrijp ik het prima, maar het blijft moeilijk te accepteren. Dit ben ik niet. Ik wil gewoon voluit leven zonder consequenties en restricties.


Vandaar schrijf ik deze blog vanuit mij bed.ย 

Door het van mij af en schrijven lukt de acceptatie steeds ietsje beter.


Ik ga hier natuurlijk geen gewoonte van maken. Mijn doel is om positiviteit uit te stralen en te laten zien dat je veel meer kunt dan dat je denkt. Stel dat ik vandaag รฉรฉn persoon kan inspireren, hoop of herkenning kan geven of een stukje positiviteit kan brengen, dan is mijn missie al geslaagd.


En tja de zon schijnt niet altijd. Maar zonder regen is er ook geen regenboog ๐ŸŒˆ


Dagen als vandaag doen mij extra realiseren dat ik moet genieten van de kleine dingen in het leven en mij moet focussen op wat ik nog wel allemaal kan, en op de leuke dingen in het leven.


En ach....het is vandaag toch vrijdag de 13e dus het was toch al niet verstandig om uit mijn bed te komen ๐Ÿ˜…


Helaas hoort dit er ook bij ๐Ÿฅ€
Helaas hoort dit er ook bij ๐Ÿฅ€
De betere dagen ๐Ÿงก๐Ÿ’ช
De betere dagen ๐Ÿงก๐Ÿ’ช