Vlinder

Bizar dit. Ik lig met een schub op bed en ineens schrik ik van iets groots. Is het een prachtige vlinder. Symbool van MS๐Ÿ˜Š Of was het mijn vriendin die in mei overleden is...๐Ÿ˜ข Fijn dat ze dan even op visite was...๐Ÿ’–


In ieder geval een lichtpuntje deze dag ๐Ÿงก๐Ÿฆ‹

De vlinder als symbool voor MS heeft als ik het goed heb met de MRI scan te maken. Als je de hersenen van bovenaf ziet lijk je in het midden de vorm van een vlinder te zien. En oranje is dan ook weer de officiรซle kleur van MS.


Daarnaast denk ik zelf dat het ook te maken heeft met "The Butterfly Effect"
Het vlindereffect, een principe dat stelt dat kleine zaken binnen bepaalde gevoelige systemen grote gevolgen kunnen hebben.


Maar de cyclus van de vlinder kan als metafoor voor de transformatie van de mens gezien worden. Een crisis hoeft niet het einde te betekenen. Het kan ons een mogelijkheid bieden om te groeien, om te transformeren. Hiervoor is vaak een periode van afzondering, van totale stilte nodig. Net zoals de cocon zorgt voor totale afzondering van de buitenwereld, zo hebben wij ook deze afzondering nodig om ons geheel op onszelf te kunnen richten, om ons zelf terug te vinden, of opnieuw te creรซren.bNatuurlijk heeft iedereen zijn eigen betekenis erbij maar ik vind dit wel een hele mooie gedachte ๐Ÿ˜Š



Hier zit ze op de muur ๐Ÿ˜
Hier zit ze op de muur ๐Ÿ˜
Hier checkt ze even mijn medicatie ๐Ÿ˜…
Hier checkt ze even mijn medicatie ๐Ÿ˜…
Dag mooie vlinder ๐Ÿฆ‹
Dag mooie vlinder ๐Ÿฆ‹