WMO Aanvraag


Even een berichtje van hoe een WMO aanvraag ook kan gaan. Als je eenmaal hebt besloten (en de moed hebt verzameld) de aanvraag in te dienen wil je ook dat dit zo goed mogelijk verloopt en dat je aanvraag goed onderbouwd is.


Ik heb 21 juni een aanvraag gedaan voor een keukentafelgesprek om het uiteindelijk te hebben over een rolstoel met e-motion wielen. Ik werd 23 juni al direct teruggebeld en het keukentafelgesprek gesprek is via de telefoon gevoerd omdat de medewerker vertelde dat mijn persoonlijk plan en de motivatie die ik mee had gestuurd al heel duidelijk was. 


We hebben nog wel bijna een uur gesproken en ze bood mij ook wekelijkse hulp in de huishouding aan ondanks dat mijn zoon van 20 nog thuis woont. Dit met de reden dat hij niet overbelast raakt. Deze hulp start 8 juli al!

Ook is vandaag groen licht gegeven voor een gehandicaptenparkeerkaart en de gehandicaptenparkeerplaats komt er ook nog.

En ik werd vandaag al gebeld door Medipoint. Ze komen 16 juli bij mij thuis een rolstoel passen. Ze nemen een Quickie Argon mee om te passen en ik krijg er e-motion wielen bij🥳 Het is nog even de vraag of het een inklapbare of vastframe stoel wordt dit i.v.m. passen in mijn auto. 


In het ziekenhuis was ik best "bang" gemaakt voor de aanvraag en volgens de therapeuten daar zou het heel moeilijk worden en waren en alleen maar beren en hele hoge heuvels op de weg. Zo zie je maar, volg je gevoel en dan komt het goed 😊💪🏽


Denk dat jullie wel snappen hoe blij ik ben! Ook al is het toch een dubbel gevoel...


Ohja en de zon schijnt ☀️🍀😊



***********************************************


Hoe heb ik dit nu zo snel voor elkaar gekregen? Ik noemde net al even op dat de consulent direct om was door mijn persoonlijk plan en mijn motivatie. Het is belangrijk dat je goed de tijd neemt om het persoonlijk plan in te vullen en dat je alle vragen duidelijk beantwoord en goed motiveert. Ga hierbij ook uit van je slechte dagen. Want hoe graag we het ook willen, die slechte dagen zijn er helaas vaak genoeg.


Doe jezelf dus niet beter voor en leg uit wat de diagnose MS voor jou betekent en hoe het voelt en wat het emotioneel met je doet. Maar ook zeker tegen welke praktische zaken je aanloopt. 


Hieronder vind je een screenshot van een pagina met uitleg over het persoonlijk plan. Deze heb ik meegekregen vanuit het ziekenhuis. Ik heb dit plan volledig ingevuld meegestuurd met mijn WMO aanvraag. Het zijn vele pagina's en kan deze eventueel op aanvraag delen😊